Specjalista SEO

Specjalista SEO – tworzysz stronę internetową i poświęcasz na nią pieniądze i czas: piszesz tekst, dodajesz zdjęcia, ale nie masz lub masz bardzo niewielu klientów. Uspokój się i nie panikuj! Pomoże Ci ekspert SEO. Jego zadaniem jest upewnienie się, że witryna znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i pozostaje tam przez długi czas.

Zadaniem eksperta SEO

Sposób promocji serwisu uzależniony jest od potrzeb klienta. Na przykład chce zwiększyć ruch. Co robią w tym celu eksperci SEO? Wykonaj pozycjonowanie wewnętrzne. Oznacza to, że dostosowuje witrynę do wymagań wyszukiwarek (głównie Google). Na przykład kompiluje listy słów kluczowych, grupuje i przypisuje frazy między stronami, przepisuje metatagi stron lub dopasowuje adresy URL stron do wymagań wyszukiwarek i generuje adresy czytelne dla człowieka.

Specjalista SEO
Specjalista SEO

Praca nad pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Jego zadaniem jest upewnienie się, że witryna dostaje się na górę i pojawia się podczas wyszukiwania różnych żądań użytkowników. W tym celu eksperci SEO wiedzą, jak poprawić czynniki behawioralne i biznesowe, sprawdzić wydajność strony za pośrednictwem Google i znaleźć zasoby do umieszczania zewnętrznych linków do stron. Tworzy również raporty dotyczące danych SEO: na przykład zbiera statystyki dotyczące liczby odwiedzających i przeglądanych stron w czasie, liczby osiągniętych celów czy pozycji stron dla fraz kluczowych. Skonfiguruj prostą kampanię reklamową w Google Ads. Nie jest to zadanie obowiązkowe dla eksperta SEO, ale daje mu to przewagę, ponieważ klienci często zamawiają usługi lokalizacji w wyszukiwarkach wraz z reklamą kontekstową.

Co powinien wiedzieć ekspert SEO?

Główne narzędzia, z których powinni umieć korzystać eksperci SEO:

  • Mikro znaczniki dla strony internetowej. Wyszukiwarki wyciągają z niego niezbędne dane, takie jak zawartość strony internetowej, adresy firmowe i numery telefonów, dane kontaktowe pracowników i wyświetlają je w wynikach wyszukiwania.
  • Jak przyspieszyć indeksowanie stron. Działa to dla plików, tytułów i adresów stron. Eksperci SEO określają, które strony będą indeksowane, a które nie. Na przykład odmówi dostępu do panelu administracyjnego witryny, aby intruzi nie mogli się dostać.
  • Algorytmy wyszukiwarek. Znając ich wymagania, specjaliści SEO od samego początku potrafią odpowiednio skonfigurować stronę internetową i odpowiednio ocenić jej dynamikę promocji.
  • Zasady korzystania z systemów analizy sieci. Głównym systemem jest Google Analytics. Pomaga przeanalizować pracę serwisu i określić jego dalsze strategie promocyjne. Na przykład, analityka powie Ci, dlaczego użytkownicy szybko opuszczają Twoją witrynę, na którym etapie zamówienia produktów porzucają koszyk lub które wpisy na blogu czytają najczęściej. Dzięki temu eksperci SEO mogą eliminować zidentyfikowane błędy i dostosowywać strategie promocyjne.
  • Tworzenie i analiza fragmentów wyszukiwania. Dobry fragment informuje, czy strona pasuje do żądania, nawet go nie otwierając.
  • Dowiedz się o czynnikach rankingowych. Są to dane, które określają pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Bez uwzględnienia tych czynników specjaliści SEO nie mogą zagwarantować ani wykazać minimalnej skuteczności promocji. Główne czynniki można podzielić na zachowanie, treść, linki i technologię.
  • Elementy SERP z bogatymi odpowiedziami na zapytania wyszukiwania. To są widżety Google.
  • Twarde i miękkie umiejętności specjalistów SEO

Wszystkie umiejętności eksperta SEO można podzielić na profesjonalne – twarde i osobiste – miękkie, które są równie ważne w pracy.

Twarde umiejętności dla eksperta SEO

  • Dowiedz się więcej o wymaganiach promocyjnych Google. Co można zrobić, a czego nie można.
  • Nadąża za najnowszymi trendami w wyszukiwarkach. Reguły i algorytmy ciągle się zmieniają. Jeśli nie śledzisz zmian w czasie, możesz stracić rankingi swojej witryny. Eksperci SEO poznają cechy pozycjonowania zewnętrznego i wewnętrznego. Każda wyszukiwarka ma swoją własną.
  • Umieść poprawnie linki na stronie. Nazywa się to łączem – artykuły na stronie są połączone ze sobą łączem.
  • Ktoś czytający jeden artykuł może przejść do drugiego. Poprawia to czynniki behawioralne i zwiększa zaufanie wyszukiwarek do witryny.
  • Zwiększ liczbę przydatnych linków do stron. Im więcej zasobów powiążesz ze swoją witryną, tym lepsza będzie Twoja promocja.
  • Napisz tekst. Zaletą jest możliwość uzyskania dobrze napisanego tekstu. Zna metody pozycjonowania.

Umiejętności miękkie dla specjalistów SEO

Każdy, kto pracuje, powinien być odpowiedzialny, komunikować się i koncentrować na wynikach. Jako ekspert od pozycjonowania w wyszukiwarkach, jego osobisty pakiet umiejętności powinien zawierać:

  • Myślenie logiczne i krytyczne. Ekspert SEO stale monitoruje, które narzędzia działają lepiej, a które słabiej, regularnie wdraża niektóre narzędzia i pozbywa się innych.
  • Marketingowa wizja zadań SEO. Eksperci nie tylko umieszczają strony na szczycie wyników wyszukiwania, ale także identyfikują i korygują czynniki rankingu biznesowego, zwracają uwagę na techniki konkurencji i rozumieją docelowych odbiorców witryny.
  • Przeanalizuj umysł. Duża część tej pracy to analiza ogromnych strumieni danych. Musi znaleźć w nim wzory i zastosować je w swojej pracy.
  • Ponadto eksperci SEO mają ogólne rozeznanie w marketingu internetowym i rozumieją zasady pozyskiwania ruchu z różnych kanałów oraz mechanizmy zwiększające konwersje. Dziś SEO rzadko zamawia się w czystej formie: klienci proszą o rozwiązanie zadań copywritingowych, redakcyjnych czy SMM.